Nyårslöfte

hmmm…Det är visst nu man brukar ge nyårslöften?

Typ att sluta äta socker, börja träna och annat

(tråkigt).

Jag har så dålig karaktär så jag skulle aldrig kunna  hålla nåt sånt i ett helt år! Så därför får det bli små babysteg för mej. En månad åt gången blir bra.

Januari

1.Läsa fler sagor för barnen.

2. Spela mera sällskapspel med hela familjen

3. Baka mera. Lära mig baka bröd som alla i familjen gillar- på rutin! (Lyckades, by the way, bra med brödbaket idag)

4. Börja äta morgonmål. Inte bara dricka kaffe och för att sen bli vrålhungrig och irriterad kl 11.

5. Bli snällare. Jobbar på det varje dag. Varierande resultat dock..;-)

6. Jag MÅSTE ut och gå/springa minst 2 ggr vecka, helst tre. Måste! (såå tööögot..)

7. Hälsa på vänner/bjuda hit folk varje vecka (är lite för lat och trivs lite för bra med att bara vara hemma. Även om vi nog alltid råkar folk på helgerna)

8. Planera en resa

9. Börja läsa spanska igen.

10. Beställa en sänggavel. (eller två)

11. Sälja en möbel. (eller tre!)

12. Inte inhandla skor eller nån ny jacka.  *ajja bajja!*

13. Ta fler foton med systemkameran. Göra en fotobok.

——————————

Såja. Det var några. Borde inte vara så jättesvårt att klara dessa…kan man tycka!

Vi får väl se 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Nyårslöfte

  1. hanna skriver:

    ja har lova me sjölv ti byri ta me i kraga å fara å ga na kväld i viko…men he e ju så tråkit ti fa ejsmend så ja tänkt ja sku byri få narra te me mä

  2. Annika skriver:

    Lycka till! Det var ingen liten lista det ..,. själv fortsätter jag med ”good enough” stilen!

  3. Anja skriver:

    Ok, jag hänger på, på några av punkterna.
    1,2,3 är jag med. Har hunnit med allt x antal gånger redan, så bara att fortsätta i samma stil. 😉
    4,nä, äter redan som en häst,faktiskt…men 5, jo, alla kan vi väl bli snällare. 😉
    6. med. Har såå urkass kondis..räcker dock med hemmagympa, blir ju för jobbigt att släpa med alla på promenad. 😉
    7, njäee, beror på lillkillen natthumör…
    sen hoppar jag 8-12…
    13 hänger ja med på.
    Plussar dock till några egna realistiska mål. 🙂
    Heja heja! 🙂

  4. matilda skriver:

    hjälp, inga få löften. för bara en månad, fast vissa var ju kulgrejer. som att köpa en sänggavel 😀 hoppas på att jag är den som någongång blir inbjuden till dig, skulle vara så roligt att se ert nya hus! god fortsättning!

    • livetsomrullar skriver:

      Jo, jag ska bjuda er hit 🙂

      Listan är ganska lång, men nu då jag har så bra tid så måste jag få nåt vettigt gjort. Och sen är det int hela världen om det inte lyckas. Försöka duger!

Kommentera

