Löfte

Kanske är det på sin plats att jag redogör hur det gick för min Januarilista? Min januarilista som jag förlängde till februari och mars. Ja faktiskt tror jag den får hålla hela året! Märkte att det fanns ”lite” att jobba på. 😀

Hur har det gått?
1.Läsa fler sagor för barnen. Jodå, det har fungerat ganska bra.Har också läst ganska många böcker själv (vuxenböcker) vilket inte är helt fy skam. 

2. Spela mera sällskapspel med hela familjen. Hmm..några spel har det blivit, men inte är jag precis sjuk i fingrarna av att jag blandat spelkorten inte..

3. Baka mera. Lära mig baka bröd som alla i familjen gillar- på rutin! Jovisst. Bakat bröd har jag gjort, det går bra numera. Bakade senast i lördags.

4. Börja äta morgonmål. Inte bara dricka kaffe och för att sen bli vrålhungrig och irriterad kl 11.
Lyckades rätt okej. Om man får räkna ett knäckebröd som morgonmål.Och jo,det får man.

5. Bli snällare. Jobbar på det varje dag. Varierande resultat dock..;-) Helt ärligt så är jag snällare nu än i slutet på fjolåret. Lite svajningar i hormonerna (ni vet, man kan ju alltid skylla på hormoner ;-)) där på slutet så mamsen/frugan var inte på topp alla dagar. Nu är jag ganska jämn snäll/sträng. Lagom. Å Lagom- ja he e bra!

6. Jag MÅSTE ut och gå/springa minst 2 ggr vecka, helst tre. Måste! (såå tööögot..) HO HO HOO. Var ut och springa EN gång. Fy! FY Linda!

7. Hälsa på vänner/bjuda hit folk varje vecka (är lite för lat och trivs lite för bra med att bara vara hemma. Även om vi nog alltid råkar folk på helgerna) Jo, även här finns plats för förbättring.

8. Planera en resa. Jepp! Fullpott på denna punkt. Det blev en resa till Sverige. Och sen har vi bokat en resa till Grekland. Jihooooooooo!

9. Börja läsa spanska igen. Ha ha ha . HUR tänkte jag här?! Okej. jag öppnade spanska boken. Läste i en kvart och sen…ja sen blev det inte mer med det. Heller.

10. Beställa en sänggavel. (eller två) :-/ Sur gubbe på denna! Kom så långt att jag hade sänggaveln (som jag för övrigt tänkt beställa i ett halvår) i varukorgen och skulle betala. Och så kostar posten 100€. Inte klokt! Så det blev inga sängavlar.

11. Sälja en möbel. (eller tre!) Yes! Har sålt..en stol, ett bord och…sen minns jag inte om det var nåt mer.

12. Inte inhandla skor eller nån ny jacka. *ajja bajja!* Tror, med betoning på TROR, att jag faktiskt inte köpt  några skor eller nån jacka. För en vanlig tråkig vardagsvinterjacka , som jag köpte i februari, räknas väl inte..?

13. Ta fler foton med systemkameran. Göra en fotobok. Både ja och nej. Har tagit mera foton, MEN nån fotobok har det tyvärr icke blivit. Kan enbart skylla på lathet.

 

Det var den listan det.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

