Nät

Dethär med att fiska med nät.
Hm.

Jag tycker väldigt mycket om att äta fisk. Sålänge det inte är jag som ”måste” fiska opp firrarna, rensa och tillaga dem.
Ikväll ville Jonas ha med mig och sätta ut näten. Lite motvillig var jag , höll på och röjde i köket , som förövrigt förfallit under dagens lopp för att jag läst ut en 300 sidig bok (fast det var det värt).
Kom sen på att ” aha, det är kanske just NU som vi hittar vårt gemensamma intresse. Ett som vi båda brinner för. Ett som ger vårt äktenskap ytterligare en dimension”.

Här hade jag just startat båten.. Glad i sinnet och med min käre man sittandes i fören med näthinken..

20140730-194019.jpg

10 minuter senare medan båten blåser åt fel håll och jag ska styra upp skiten den för 28:e gången. Då hör jag mej själv, gnällig som aldrig förr ,säga (läs:ropa)
– vart ska jag backa , suck! ?
– båten far ju över näten, jag vet int vart jag ska fara!
-har jag i backen eller i frammen? ! Har jag alls i nån växel. *morr*
– alltså , HUUUR långt är ett nät egentligen???!
– usch , vad det här är tråkigt. (Linda 5 år) . Kommer aldrig mer med och lägger ut nät!

-kommer int att ita domde armadis fiska ens!
(Det sista tänkte jag bara)

Det var den äktenskapliga dimensionen.

>

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

