Jag ska!

Idag har vi lite grundligare städning hos oss.
Det tär på .
Om vi tillsammans skulle städa lika mycket som jag tjatar så skulle vi ha renare än i en operationssal och alla saker skulle vara på sin rätta plats.
Nu har vi inte det , och tur är väl det, men jag tycker att barnen ska lära sig att tex tomma pringlesburkar inte trollas bort av sig själv!? För att inte tals om tomma godispåsar.

-åhhh! Jag SKA plocka opp. Säger 12-åringen för femttielfte gången.
Nån timme senare hittar jag skräp i hörnen, och -tadaa!- en pringlesburk bakom gardinen.
(Till saken hör att han har astma och borde inte ha dammigt)

Jaja. Det är väl att andas djupt och tänka tillbaka på hur ”fint” jag hade det själv i rummet då jag var barn.

Haha. Tror att vi inte vidareutvecklar det nå mera..

I min städiver hittade jag lite intressanta skolpapper. . Och jag konstaterade att ja, JAG SKA börja tala intelligentare och mera upplyftande åt barnen…

20140731-153056.jpg

”Gå inte runt som en osalig Ande!”

(till mitt försvar kan jag säga att barnet ifråga gick fram och tillbaka och var väldigt rolös.)

Bättring vid Björkskogs alltså !
;

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag ska!

  1. Gunne-Maj Thylin skriver:

    Linda du ska tacka din man för att han räddade min man som var i”sjönöd ” (: grannen 🙂

    • livetsomrullar skriver:

      😊 jag ska göra det! vi funderade vem som satt så länge på fjärden med en gummibåt i båten.
      Hoppas kläderna torkat , hörde att det var ”nån” som föll i sjön å . Säg åt honom att han kan ropa nästa gång han vill bli ”räddad”.

Kommentera

