Lördag

Har haft en bra vecka. Träffat mycket folk och konstaterade att det nog är det som gör att veckan blir bra trots ganska stressigt annars (och lite huvudvärk) .

Igår kom äntligen Estlandsemigranterna till Finland och det var så roligt att ses!
(Syster med familj)
Ca en månad sen sist vi sågs!
Fick bara suddigt foto av då Theo o Hilma möttes och kramades hårt.
Theo lyfte henne opp i luften ,efter en stund släppte han ner henne och sa att du har nog blivit tyngre. Sen busade de som bara två 5-åringar kan ,skrattade och var så lyckliga!
Sött !

IMG_7880.JPG
-Hilma har du sakna me’?
– jå!
-jag har no sakna dej jag å.

IMG_7881.JPG

Anja och jag hann en tur till Kokkola också och jag köpte flera ”planscher” ,från allkristen bokhandel ,och ramar från minimani.
Så nu är målet för idag att få spikat upp dem på väggarna .
Vi får väl se..

IMG_7884.JPG

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lördag

  1. Anja skriver:

    Vilken glädje av T&H! 🙂
    Som Tur är,så är vi inga flyktingar, utan fått flytta av fri vilja. 😉 🙂
    Roligt att va hem en sväng, tyckte vi hann med mycket, roligt! 🙂
    Och väldigt fina planscher/tavlor fick du! (mina är bara upp med sinitarra..vet inte om jag ska göra några hål i väggen för ett år..)

    • livetsomrullar skriver:

      Upsis! Tänkte faktiskt inte på själva ordet flyktingar. Fel ord i sammanhanget. Äh, int ska du nu spika nå mycket hål i väggarna , men visst piggar det upp med lite smått och gott på väggarna 🙂

Kommentera

