Glömd julfest,wc-anka, knästrumpor, grått hår och stinkande mun.

Hej å håå vilken dag jag hade igår!

Dagen började med ett telefonsamtal. Där satt jag i allsköns ro i sängen ännu och hade läst en halv bok sedan jag vaknade. Tänkte att oj vad skööönt vi har det då skolbarnen var lediga också. Klockan var halv 10 (!) och barnen huserade på vinden.

”Ja, vi ringer från dagklubben…”

-ånej! Vi har glömt Theos julfest!

Snabbt ställde vi oss och kom dit mycket skamsna. Exakt HUR lyckas man glömma en julfest?? Ja jag vet inte!

Hemkomma efter den mysiga julfesten (som Theo för övrigt vägrade delta i, utan satt i publiken istället.)
märkte jag att jag hade en rund grå fläck i håret. Ops..

Sprayade torrshampo i håret före vi for,kammade det för lite efteråt.

IMG_9142.JPG

Nå, sen börjar jag gå igenom skolbarnens julfestkläder.
Jag som tror att jag är ute i god tid , upptäcker att Josua inte har nå byxor att ha..och själv saknar jag strumpbyxor och likaså Silvia.

Elins klänning ska sys om lite och så vill jag hinna printa några foton åt faffa (som fyllt 60). Och däremellan lite kunder för LiDeluxe.

IMG_9146.JPG

Gasen i botten till stan. Mejla bilder åt mej själv (gick snabbast) då vi inte har nån printer hemma ,smyga in i Jonas kontor och försökte lista ut hans lösenord till datorn . Ringde o ringde men fick inte tag i honom. Han är i Sverige just nu ,var i en källare så inget nätverk . Suck,suck och tidspress . Klockan är mycket!
Nå , 15 minuter senare kommer jag på lösenordet , printar bilder och sen far Josua och jag till en klädaffär. Tar 7 par byxor som han provar. Varav ett par i vinrött duger. Huh ! (Kinkiga barn!)
Sen plockar jag 2 par strumpbyxor åt mej , betalar och hem igen.

IMG_9177.JPG

Efter mycket om och men upptäcker jag då jag klär på mej att jag köpt knästrumpor!? Eeh..
Tack och lov att jag har ärvt shoppinggenen av mamma (=köp två av allt) så jag har ett annat (vanligt) par att ta till.
Sist och slutligen , efter att jag resultatlöst grävt igenom halva huset och uteförrådet i sökandet efter en vit lurvig väst som jag köpt åt Silvia, så blir vi klara för fest!

Jag nu utan grått hår, men däremot med ny deodorant (som var så dyr att jag måste använda upp den😆) som doftar wc-medel.

Fräscht men kanske inte den behagligaste doften.

IMG_9179.JPG

Förde Theo till mommos sålänge och kom ,hör och häpna, i tid till julfesten. En timme för tidigt, för som den duktiga och ordningssamma kvinna jag är så hade jag såklart hand om jullotteriet . (*ironi* )

Barnen var jättefina och jag var så stolt över dem , borde ha fotat syskonen tillsammans då de för en gångs skull hade matchande kläder. Mörkblått o vinrött. Men glömde . Har såklart filmat det mesta då Jonas tyvärr inte kunde vara med .
Julfesten var som vanligt fin (om än lite lång men det gjorde inget) och barnen var duktiga!

Kommer hem och så pysslar vi i 15 minuter, innan barnen är så trötta att de går med släpande steg i säng.

IMG_9170.JPG

Då, känner jag en konstig lukt. Är det från kylskåpet?
Nosar runt en stund tills sanningen slår mej..
..det är min andedräkt!
”Va raati..”

Så ursäkta till dem jag pratade med igår. Förlåt så mycket för odören. Borstade gaddarna blott 4 ggr under gårdagen, men men.

Livet! Inte alltid rosendoftande..

Sen kröp jag till kojs i den ensamma stora kalla sängen. (Nog ska man vara två) . Ringde och nattade Jonas 😉 och innan jag lallade in i skönhetssömnen snurrade tankarna på de ljuvliga barnen som uppträtt och huruvida jag ska skicka in ansökning till en intressant utbildning eller…inte…?

Det här inlägget postades i Blablahaa, Klantigt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

