Håhå jajja!

image

Fastän det var ljuvligt att vara en vecka i värmen och jag suckade över snömängden  och minusgraderna då vi kom hem så trivs jag ganska bra att vara ute. Faktiskt. 

( men:  Åh- Solen, åh solen! Komsikomsi)

Imorse gick barnen till skolan  över isen. Lite genväg.
Silvia började en timme senare så Theo och jag klädde på oss och följde henne till skolan.

Dessvärre fanns det flödvatten och slask på isen så det slutade med att vi fick ta en omväg . Stannade och lekte en stund..

image

Ifall nån råkade se en påbyltad kvinna hoppa upp och ner på en nedsnögad bänk i lekparken så kan jag tala om att hon nog mår bra.
Förstår att speciellt synen då hon låg på bänken och vevade benen i vädret kunde få en att undra. För att inte tala om armhävningar i snödrivan.


Hej å hå!

(Det bjuder jag på.)

image

Theo var trött i benen på hemväg. ( Han har nog gått 5 km om dan den senaste veckan så jag förstår honom..)

Förresten är jag nöjd över att jag lyckats hålla igång med egen träning rätt länge nu. Har tränat flera ggr i veckan i några månader nu. Vissa veckor lugnare (beroende på migrän/förkylning/tröningsvärk) och vissa veckor med ständig träningsvärk. DEN känslan.
I och med att jag inte väger för mycket så tycker jag det tråkigaste är att äta. Tränar man (speciellt styrka) så blir det att äta mera annars finns det inget att bygga muskler av. För jag planerar ju såklart att bli muskelberg som 33:åring
;),
Haha. Nä, ni förstår nog  vad jag menar tror jag.

Nu minns jag inte vad jag tänkte ha som poäng i dethär inlägget…men hursomhelst. Nu tar jag kaffepaus med Jonas. Han sitter och räknar offerter såhär passligt till ‘fredagsmyset ‘.

image

Trevlig helg!

Det här inlägget postades i hemma, Väder och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

