Sol

image

Äntligen sol.

Tyvärr råkade jag välja helt fel dag för brödbak. .men är frysen tom så är den.

image
(Theo hjälpte till, därav lite snea bröd)

Snart fördig gräddat, snart färdigt städat köket…och SNART vet jag en som far ut och gå på  isen . Strävar efter 10000 steg om dan. Vilket inte är helt enkelt, men nog möjligt.

Tips! Det finns en app för Samsungtelefoner som heter S health,  den har bla stegmätare / tracker.Det är ju lite klumpigt att ha telefon som räknar stegen istället för en liten stegmätare, men det funkar.

Finns säkert andra bra appar som man kan använda, men jag har inte sökt så noga. Säg gärna om ni har nån bra på lager?

En som jag använder då jag jumpar hemma är ”tabata hiit timer” . Superbra att ställa in tidsintervaller på.(Den appen finns för iphone också, men funkar då inte lika bra).

Jaha. Det var väl typ allt för denna gång.

För att nu fara från ”eijtta ti ana ditschi” och så du inte tror att allt är perfekt , husmoderligt och hälsosamt vid Björkskogs (haha! Nej då)
Så kommer här bild på dagens mellanmål…

image

Och bild från vårt badrum..

image

Livet!

Det här inlägget postades i hemma, husmoderliga talanger och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

