Inte som förr

Blev glad då jag tittade ut genom köksfönstret nyss och såg en skolklass där ute på isen.

image

De sprang runt och lekte och ibland ven det snöbollar i luften.
Gladdes med eleverna som får vara ute i detta vackra soliga vinterväder.

image

Annat var det då jag gick i skolan. Då satt vi i klassrummet jämt. Inte for vi nånstans om det inte var inplanerat sen länge.

Det krävs extra energi och kreativitet att ha lektioner annanstans än i klassen , men jag tror att det ger mycket åt eleverna.  Själv minns jag med fasa de varma vårdagarna då solen gassade in i klassrummet, syret var dåligt och huvudet dunkade..och man längtade ut!
Gamla tider.

He om he. Nu ska jag fortsätta googla ”ljudabsorbenter, decibelbegränsning mm”
Vi måste hitta nåt till denna vägg:

image

Vi har en ide..men det är så svårt att tänka sig slutresultatet.

Det här inlägget postades i hemma, Väder och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

