Bröllopsdag och födelsedagar

Från mitten av mars och till 7:e april består vårt liv av festligheter. 3 av barnen fyller och Jonas&jag har bröllopsdag.

Faktiskt hade vi tänkt fira vår bröllopsdag som var igår men glömde bort det (!). Men vi konstaterade att vi är rätt romantiska i vardagen så det gjorde inget .. vi får slå på stort nästa år då det blir 15 år.
(Ja.jag var blott 19 då vi gifte oss men det blev ju bra ändå :))

image

Imorse firade vi Josua!  Nu har vi en tonårig i huset.
Han fick en bok fylld med optiska synvillor. En musmatta med foton på och en cykel som han önskat sig i ett år.

Hans gamla ”musmatta” såg ut såhär:

image

Jag tänkte att den skulle stimulera till finskainlärningen men icke!
Den nya beställde jag från ifolor. Tror den kosta 11 € .

image

Och cykeln

image

Jopo. Jättenöjd var han!

EN pinsam historia är hur jag och min svägerska försökte få in cykeln i en för liten bil halv 9 igårkväll.
Försökte få in den via bakluckan innan vi kom på den briljanta ide’n att försöka få in den via sidodörren …varpå cykeln fastnar! Halva in i bilen och sadeln och bakpartiet utanför.
Där står vi och ojjar oss på prismaparkeringen.(och skrattar lite åt hur blåsta vi är som inte tog större bil då vi båda 2 hade en hemma på gårdsplan.)
Hur ska vi få loss den?
Blev slutligen ”räddade” av 2 män som sänkte ner styret , med verktyg ur vår (!) baklucka och lyfte in cykeln i vår bil.

Så pinsamt. Men vi skrattade gott!

Kvinnfolk!

Det här inlägget postades i barnen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

