Fisk

image

image

image

Vi har ut 3 katsar, och barnen tycker det är roligt att se hur mycket fisk vi får. För fisk finns det gott om! Oftast får vi  inte många ätbara, så de allra flesta släpps ut i sjön igen. I katsan  (kassen ,på dialekt) vi har närmast land kommer det bara några i gången men i de vi har längre ut mellan 50-80 st/gång.

Idag hade vi god fiskelycka (och med vi menar jag egentligen  inte alls mej själv då jag inte vill bekanta mej ytterligare med fiskandets ädla konst) .I morgonkväll blir det rökt fisk! Nam!

I övrigt har jag svaijssat runt med målarpenseln idag.

image

Stolparna blev gråa, ska fortsätta på andra sidan imorgon om vädret är bra. (Staketet är lite snett pga hård vind , men Jonas ska fixa det så småningom. )

Dagens fråga : mina Tuijjor (stavning?) har blivit lite brunbrända av solen,  visst ska jag klippa bort det bruna?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

