Babynytt

image

Jadå. Inne i min mage sparkas det för fullt! (Gammal bild)

Efter lång tid så visade det sig ,glädjande nog, att vi ska få ett barn till!

image

En utomstående kan kanske tycka att vi borde vara nöjda med 4 barn (och det är vi såklart också!) men samtidigt då man ser på sina fina barn  : hur kan man inte vilja ha fler?

Graviditeten hittills har inte varit en dans på rosor -om man säger så.
Har mått väldigt illa och haft svårt att äta och har hulkat/ ”tjöijjist” åt det mesta. Har i huvudet haft vecka 20 som delmål. Mest med tanke på missfallsrisken då jag tyvärr haft ett tidigare. Tänkte att senast vecka 20 börjar jag må bättre !(brukar under tidigare grav bara spy varje dag till v 12-13)

Och jo, mår  inte sjukt illa varje dag längre och är mycket piggare men säg den glädje som varar..

image

I torsdags började jag få sammandragningar,  alldeles på tok för tidigt. Den oron.
Blev undersökt och på ultra såg allt okej ut, som tur! Babyn är väldigt livlig och jag känner sparkarna bra,vilket känns lite lugnande.

image

Varit intagen från fredag tills idag. Fått dropp och flera tabletter för att lugna ner det hela.
Slapp hem idag men fortsatt viloläge gäller-åtminstone de närmaste dagarna.

Känns otroligt skönt att vara hemma och jag försöker ta en dag i taget och inte tänka på allt negativt som faktiskt kan ske då det är så länge till beräknad tid i November.  November!

(Elin är född lite prematur,med S och T var det tabletter o vila några veckor men de föddes normalt v 39/40 ).

Be gärna att vår lilla baby ska stanna läääänge i magen ännu . Jag lovar att jag inte ska klaga en endaste gång om jag så går över till vecka 42, haha.

Tur att Jonas får semester nu så att jag riktigt KAN vila och få service!
😉

image

Det var inte helt fy skam att byta den skarpa plastiga sjukhussängen mot solstolen idag☺

Det här inlägget postades i baby, gravid och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Babynytt

  1. Helena skriver:

    Grattis till er! Förstår oron, har under alla mina graviditeter haft för tidigt sammandragningar-babyn sjunkt för lågt ner o.s.v., men ingen föddes ändå för fort (tackochlov). Men jobbigt att inte veta…ifall…om…hur försiktig måste man vara…puh! Välsignelse under denna tid!

    • livetsomrullar skriver:

      Tack! Ja, det är just det som är det svåra att veta när man MÅSTE ta det lugnt. Det är ju liksom försent då det drar igång i magen. Nu hade jag faktiskt bara latat mej innan de började i torsdags så det hade varit lättare att förstå varför de börjar om man varit fysiskt aktiv innan. Har under alla graviditeter haft mycket sammandragningar, tyvärr , men inte såhär tidigt. Känner mej hoppfull just nu iallafall!

  2. Heidi skriver:

    Roligt med babynytt :). Ber att det ska gå bra 🙏

  3. Hanna skriver:

    Jag brukar kika in här, och känner att det är lite ofint att inte lämna en hälsning under en sånt här inlägg trots att vi inte känner varann. 🙂 Grattis till er, må Gud välsigna och beskydda det lilla livet.

  4. sanna skriver:

    Grattis! Ber att de ska gå bra.

Kommentera

