Mysig måndag

”Ola laa laa! Vilken vacker dag”

Tänkte jag. Och såg glatt fram emot en dag utomhus!

Solen skiner, vattnet är klarblått och luften varm.  Nästan som en glimt av paradiset på jorden20150810_105715

20150810_105756

Lycklig som en ko på grönbete skuttade jag ut på gräsmattan

– OCH

tänkte trampa i skit!

(Ok. Det att jag tog ett skutt ut på gräsmattan var lite överdrivet. Här skuttas/hoppas det inte alls nuförtiden)

Det ligger bajs över hela vår gräsmatta, bajs i knackorvsstorlek!!

Såg marodörerna vid sjön och fick tag i en leksaksbil som jag slängde efter gåsarna det hårdaste jag kunde. Ett äkta kärringakast, om än med mycket ilska bakom gjorde inte susen ..däremot gick bilen sönder.

Några skrik (från mej) senare simmade se dock iväg, kräken!

20150810_105635Ljuvligt! Ett ämbare me kakka.  Vi var borta hemifrån hela dagen igår och då passade gåsarna på.

(Sen att några av dem haft diarré  gör ju sitt för att kväljreflexerna hålls igång..)

Mysig måndag förmiddag hos oss alltså.

😉

———

Nu väntar vi hit svägerskan med barn- alltid kul med lite sällskap!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

