höstrusk

Gemytligt med regn idag. Har haft lyktor tända sen imorse.  *mys*

20150918_143417

Har hållit igång med ett o annat hela dagen.

Kylskåpet gapade tomt så innan klockan blivit 9 hade jag redan varit o handlat mat. Efter det tog jag mod till mej och trappade upp på vinden för att inspektera dammnivån i barnens rum.

Inte så fatalt- faktiskt .

Fixade nya prydnadskuddar till sängarna åt alla barnen.( Köpte nya överdrag från Kuopio.)

Ska byta gardiner i 3 av sovrummen också, men hamnar att vänta tills Jonas kommer hem för det är alldeles för mycket klättrande för min svaga lekamen.

Sen ska jag muta nån att stryka gardiner åt mej också 😉 20150918_143630

Nya fräscha kuddar till vardagsrummet med. Här har jag också tänkt byta matta och gardiner, våra sovrumsgardiner ska hit och tvärtom. ”Högpallen ” är färdigt framme. Pallen målade jag förövrigt igår! Träfärgad var den innan. 

Lite andra målarprojekt har jag på gång, men uthålligheten är inte vad den kunde vara..

Gnatar på i graviditetsvecka 33 nu. Mår ganska bra. Eller det beror helt på vem man jämför med. Hehe. Värk i kroppen & trött , misstänker mitt hb är för lågt än. Dras med jobbig benvärk vissa nätter och det pittrar i benen så det är svårt att somna (restless legs). Min vetedyna är min bästa vän! Positivt då?  1. Det är bara några veckor kvar! Tänk snart är vi en till i familjen. Fattar det inte ännu. 2. Jag är INTE sängliggande och orolig pga sammandragningar. 3. Har endast haft två ggr migrän  under graviditeten, 4. Har inga finnar,vilket jag annars har ofta. 5.mitt hår växer som ogräs. 6. Jag känner mej tacksam och är för det mesta på bra humör. ”Det är inte alltid hur man har det, utan hur man tar det”.

Lite sånt. Det var då denna dags gravidrapport.  

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

