månen och jag,

Om du sovit inatt så missade du en vacker fullmåne, stjärnklar himmel och frost som glittrade i månskenet.

Jag vaknade halv 3 och sitter nu vid köksbordet. Ska äta några knäckebröd och försöka undvika att klia sönder mina armar (har börjat klia igen efter en paus på nån vecka)  -sen om en timme eller två kanske sömnen infinner sig igen. Trots avsaknad av god nattsömn så skulle jag inte vilja byta bort  tiden som är just nu. Förväntan inför en ny familjemedlem.

Glädje, oro och spänning. Hur ska det gå. .?20151028_033516

Medan man ändå är vaken kan man lika gärna ha mys med ljus. Och tänka på andra som vakar av olika anledningar.

Gode Gud, ge mig bönens Ande, så att jag kan Be i stället för att oroa mig! Tack för att jag har En skön säng och tak över huvudet och att jag får bo i ett tryggt och fredligt land, så att jag i alla fall slipper vara rädd för yttre faror.

Ta hand om mina kära. Du vet var de just nu befinner sig och hur de har det. Hjälp dem och bevara dem och låt ingen av dem komma bort från dig. Sänd din änglavakt till deras beskydd!

Ge mig vishet och klokhet i de problem och de val som ligger framför mig, så att jag handlar rätt. Öppna den dörr som du vill att jag skall gå igenom och stäng alla andra.

Hjälp mig att inte oroa mig för min sjukdom/livsituation. Lägg din goda hand på mig så att dessa smärtor/problem försvinner.

Herre, nu har jag vridit och vänt på mig i flera timmar, men hjälp mig att ändå – genom ett under – får vara pigg i morgon! Låt mina malande tankar förvandlas till bön och tacksägelse, så att mitt hjärta lovsjunger dig natten lång…

Amen.

Lite omändrad bön från ursprungliga bönen av Angelica Fröjmark.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

