Slut som artist

Håhåjajja.  Gårdagens fläng hit och dit straffar sig med ryggvärk i dag.

(Magen har förresten sjunkt ner märkbart och det gör det jobbigare att böja sig, däremot är det lättare att andas. ) 

Det hjälpte inte heller till med ryggen att jag sent igårkväll kom på att jag ”måste” sortera alla våra skor (ni kan ju bara gissa hur många det är i en 6 personersfamilj). Men nu är också det gjort!

Myser lite inombords då jag går förbi de 2 säckarna med skor som ska till loppis/ekorosk. Inte klokt -jag vet.

20151104_152937

Idag har jag hasat mej fram känns det som, fast vid närmare eftertanke så nog gör man ganska mycket ändå med 4 barn fast man försöker ta det lugnt. Plockar plockar och plockar. Viker kläder och startar nån tvättmaskin.  Lagar mat. Skjutsar till och från förskolan. Sånt som man gör av rutin.

Satt och sydde lite idag. Bytte dragkedja i Josuas jacka. Tog nog  1 timme, men nu behöver vi inte köpa ny.

På eftermiddagen hade vi lite kreativ verkstad med Silvia & kusin Lilja. De fick testa min nya symaskin. SOM de njöt! Resultatet från systunden är inpaketerade och ska ges som gåva på farsdagen .

Allt för sällan jag har lust att pyssla med barnen. Och det som är så givande, glädjen över att skapa nåt. Man behöver ju inte göra så avancerade saker, bara att man sitter brevid och lyssnar gör mycket. Både åt en själv och för barnen. Nu är mitt tips inför morgondagen – pyssla en stund med dina barn.

Har du inga egna barn får du låna mina.

😉

Speciellt en 3 – tiden på eftermiddagen då sviterna efter min dåliga nattsömn brukar göra sig påmind..

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

