Glad överraskning!

Igår på dagen kom tvivlen i fatt mej. Min rygg värkte, kroppen och huvudet var trött och jag var hela dan i soffan på grund av det. Då blir det förutom långtråkigt också lätt hänt att man börjar fundera för mycket.. Nedstämd och lite ömklig blev jag. Trött på magen. Samtidigt som förlossningen inte heller kändes lockande i och med att jag minns hur mycket det känns. För att uttrycka det milt.

Då Jonas kom hem på kvällen och vi ätit så fick han övertalat mej att komma med till biblioteket. Lånade en hög med böcker för jag insåg att jag behöver ha nån sysselsättning de dagar som är kvar om ryggen fortsätter värka .

När vi kommer hem och svänger in på gården ser jag några extra bilar på vår gårdsplan och facklor brann utomhus !

Inne i huset möts jag av mysig skymning, tända lyktor överallt och i köket är mina fina svägerskor och har pyntat och ordnat babyshower för mej! ! *tårögd*

Vilken överraskning!! Blev så glad och rörd. De kunde inte ha valt en bättre dag  och jag skulle inte i min vildaste fantasi ens kunnat föreställa mej att de skulle ordna med babyshower!

Det är väl sådana nymodigheter som bara förstagångs mammor i 20-års åldern gör?! 😉

Det betydde OTROLIGT mycket att få extra omtanke och kärlek från vänner såhär på slutrakan. Kommer aldrig att glömma det! så  mysigt och fint var det. Tusen tack Anna, Annika, Hanna, Maria och Pia som planerat, bakat och fixat.

20151106_18064520151106_180654

IMG-20151107-WA000220151106_18074020151106_183936

blöjtårta20151107_14212220151107_14215420151107_142140

Jättefin (OCH god!) babytårta som var ännu vackrare i verkligheten, Goda smörgåstårtor, Ljus med personliga vackra texter.Blöjtårta med nappar och dricksflaska, Kort med dikt , vimplar och pynt och massa godis OCH  dessutom härligt sällskap.

Alltså jag blev helt tagen.

gravid39Här en bild på en trött men nöjd kvinna. Bilden borde inte publiceras men äh. Sanningen är inte alltid vacker. Exakt NÄR ska man få se slut ut om inte som höggravid och med sömnkonto på minus?!

🙂 Trevlig lördagkväll! Vi ska snart iväg och fira min pappa..

Synd att det blev så få och suddiga bilder, kamerabatteriet var såklart slut då jag för en gångs skull skulle fota ordentligt. Ska försöka få in några till imorgon men bloggen strejkar just nu. 

Det här inlägget postades i baby, gravid och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Glad överraskning!

  1. Helena skriver:

    Nämen, vad trevligt. 👍 Förstår att det verkligen blev en positiv och glad överraskning, nu orkar du kämpa på några dagar till.

Kommentera

