Älva (i tålva. tvåtusenfemttån)

20151211_113536

”Inte ser det ut som 17:e december inte ” tänkte jag då jag såg ut genom  fönstret idag.

Tills min amningshjärna fattade att ”det är det inte heller”

17:e alltså.

2015-12-11 14.55.10

Det ser mest ut som september tycker jag. Extremt mycket vatten i sjön. Våra utelampor vid sjön vadar , halva stranden är under vatten och båtarna som egentligen är uppdragna på land ja de gungar hej vilt ifall det blåser.  Sjösatta igen av ”naturens makter”.

Så är vädret nu : Idag den ELFTE december 2015.

(Här var jag nästan tvungen att googla hur man stavar 11. Älva eller elva. Haha! Så uslig skick på hjärnan just nu . )

Det här inlägget postades i hemma, uti herrens hage, Väder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

