träning

20160225_123527

Försöker så sakteligen bygga ihop delarna i min klena kropp igen.

Mycket svag efter att ha varit så begränsad då jag var gravid.

Kunde inte träna första halvan av graviditeten för då pulsen for upp så behövde jag spy och att stå och hulka i wc byttan mellan övningarna var inte värt det. Andra halvan av det välsignade tillståndet bestod mest av värk i höftområdet.  Så dit for den träningen.

på bilden under  Theo och  jag med W i magen (v.23 tror jag.)

Mamma&Theo

Problemet nu är att mina leder värker då jag tränar och efteråt. Såklart! *ironisk*

Handled,fotled men mest i knäna. ..så det blir att ta det lugnare än jag vill.

Har den turen att inte lämna med många kilon kvar efter graviditeten, men kroppen har ju varit med om sitt och konditionen, ja den ska vi inte ens tala om. Den finns nämmerligen inte alls.

 

Viktigt att hålla igång för att undvika rygg/nackproblem/huvudvärk. Kämpa kämpa!

wilmer3dgr

 

Den här lilla filuren är numera 3 månader, på bilden ovan bara 3 dagar.

Han väger 6 kg och är 62 cm lång.

Nöjd ännu!

Han sover inte så mycket dagtid. En kvart/20 minuter räcker på förmiddagen och sen småslumrar han lite nu som då resten av dan.Sover fler turer men korta. Vissa dagar tar han faktiskt en eftermiddags/kvällstid på 2-3 timmar och då tror vi nästan att han har nåt fel ,haha.

Har honom ut o sova ibland men han vaknar lika snabbt som inomhus.  Inte ens fast jag är ut och ”skuttar” honom i vagnen.  Han behöver inte så mycket sömn och är nöjd annars så det är inget att störa sig på.

På natten sover han bra. Somnar 22-23 tiden och vaknar oftast runt 7-8 ,däremellan ammas han 2-4 ggr.

Jag är så nöjd att själv få sova så mycket!

(Har minsann vakat i mina dar..)

20160226_132955

Wilmer har vuxit ur sin fina halare. Den som jag bestälde och hade länge gömd i skåpet så att barnen inte skulle veta att det skulle bli en lillebror. Vemodigt. Den var så stor åt honom att han tänkte ”drunkna” i den då vi kom hem från bb  och nu är den för liten. *snyft*

😉

Tiden går.

Och nog är det lite skönt det också.

 

Det här inlägget postades i baby, sportiga försök, uti herrens hage. Bokmärk permalänken.

Kommentera

