hur många gånger?!

Alltså hur många gånger KAN man göra samma misstag innan man lär sig?!

(O-ljuget tycks det inte räcka med 10ggr)

Åter en gång fick jag för mej att lägga en matta i blöt. Medan vattnet fylls på så ”ska jag bara” starta en tvättmaskin..

Hmm .. Dammade mattor,rensade bort lite vinterkläder, packade bort skridskorna,planterade om en blomma, duschade blommor, dammsög hjälpköket..

DÅ vaknade Wilmer ute i vagnen och då jag hämtar honom och kommer in tillbaka så  hör jag att det porlar vatten..

20160330_110149.jpg

Tack och lov för fungerande översvämningshål , säger jag bara!

Det här inlägget postades i Blablahaa, husmoderliga talanger. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till hur många gånger?!

  1. Maria skriver:

    Ha haa, den lilla plastmattan fick åtminstone en ordentlig vattenomsorg! ….på tal om mattor så har vi också ett antal som borde tvättas. Nångång.

    • livetsomrullar skriver:

      Lilla? Den är nästan 3 meter. 😊

      Har såklart inte ”orkat” skura den ännu..så ikväll då vi skulle duscha så tappade vi bort vattnet. Blir till att återuppta proceduren imorgon..

      Tycker det går ganska enkelt att skura ,bara man väl tar sig tid, då man hänger dem över badkarskanten och skurar.

Kommentera

