mycket

Mycket på gång.

I lördags fixade jag en skohylla.  Från svart o silver till grå och guld.  Bara för att.20160402_101332

20160403_094053

Det gråa borde jag måla om för det var nåns tålamod (Wilmers,mitt och Elins ) som tröt så det blev slarvmålat, men nåjaa..

Igår började jag dagen:

”Åh, Vad roligt!!idag börjar mammajumpa” tänkte jag

Inte .

Det regnade och var allmänt usligt väder. För lite sömn (w håller på o får sin andra tand fast han bara är 4 mån) och mitt huvud kändes grötigt.

Kokade en (!) kopp kaffe åt mej och hällde i mjölk. Trodde jag.

-Kaffe med juice i är inte smaskens!

Nåja. Fick piska på min mentala träningshäst och riktigt tvinga mej iväg på jumpan. Ställde i ordning Wilmer, gympamatta,kläder,vagn  och sen skulle jag ha börsen med också? !

Börsen?

-den fanns i min underklädeslåda och det var fem före att jag fått använda en bh som valuta vid s-market istället.

Hur mycket kan man månne handla för en utsliten bh?

😉

(Nå till mitt försvar var det faktiskt en ny snygg en)

Iväg kom jag på gympan och det gick bra,fast jag måste säga att jag inte gillar parövningar överhuvudtaget.  Speciellt då man som jag inte har några vänner

😉 *skoja *. Nu var det som tur bara en sån övning och det gick ju fint då det fanns flera bekanta mammor med!

Så ,Nu e jag på gång! Här ska det ”musklas” till.  Hehe.

20160406_132427

 

Men före det ska vi äta mängder av socker. Silvia fyller 9 idag o NU börjar hennes klasskalas.  Bäst att jag slutar gömma mej i sovrummet nu (ammar)  och agera som den glada och ansvarsfulla moder jag vill vara!

En livfull kväll blir det

Och imorgon flyger vi till Stockholm.  Jag Jonas och Wilmer. *iih! Så spännande *

Hörs.

Kanske.

#detstörtarintedetstörtarinte

 

 

 

 

Det här inlägget postades i Blablahaa, Resa och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till mycket

  1. Maria skriver:

    Jag tycker inte heller om parövningar 😉 åtm inte när jag tränar….

  2. Hanna skriver:

    Hehe, ditt inlägg bjuder på dagens skratt och lite igenkänning, tack för det!

    Jag drack kaffe med blåbärsjoghurt i förrgår, och jag vet inte ens vad jag ska försvara mig med. Det var bara lite kvar av joghurten och jag stod och väntade länge att det skulle rinna ner i koppen. ”He va nu naa va deher va trögflytand mjölk”. Men jag tror det smakade bättre än ditt i alla fall. 🙂
    Mvh tröjttttttt kokkolabo

    • livetsomrullar skriver:

      Det var det jag tänkte att det finns nog fler virriga kvinnor (mammor) än jag !
      ”He va nu naa va deher va trögflytand mjölk”
      😄
      Kul!
      (Men inte så gott )

      Vissa dagar är man piggare -lyckligtvis! Då minns jah till och med vad barnen heter och behöver inte räkna upp 3 av syskonens namn innan jag hittar rätt 😉 hehe. ..

Kommentera

