Fortsättning följer..

Efter några vulkanutbrott av ilska från  mamman i huset, samt (o)effektivt sökande i alla skrymslen i huset så var glasögonen  fortfarande försvunna.

Köpta för 6 dagar sen.

Sökte vid rinken i skolan och när alla övriga alternativ börjat ta slut  ,då ringde jag och frågade Jonas eftersom jag själv var bort hemifrån hela gårkvällen.

-Nej, han hade dem inte igår kväll. Jag vet inte heller var de är, Svarade han på viktigaste frågan hittills idag ,enligt mej, inte riktigt lika viktigt för honom.  Mitt uppe i en affärshandling med offert på ca 600 000€…

Jo så att.

.

.

Ringde för att  fråga Josua ,som var med Theo igår.

Telefon avstängd.

Som den goda modern jag är,så skickade jag några arga frågor på whatsapp.

Och via SMS

och för säkerhetsskull också via snap chatt. .

 

Eller, jag skulle skicka via snap,men jag kom såklart inte ihåg mitt användarnamn.😅

Kom sen på att hans nya telefon slutat ladda , andra på raden.  (Vår vana trogen så får vi ”Måndagsexemplaren ”.)

Då skoldagen är slut kommer han hem, öppnar jackfickan och ger glasögonen åt Theo.

-jag råkade ta med dem till skolan.

Han hade tagit hand om dem då de var och skrinna och glömde sen bort dem

Mysteriet med de försvunna glasögonen är därmed löst.

Då kan vi slappna av och sova gott inatt.

Tack och förlåt.

 

20170116_193052

Bild från när jag senast sökte efter dem en hel dag.

Förra veckan

.(Bågarna var visserligen sönder men glasen skulle återanvändas i hans nya par.) Hittade dem under snön, i 2 dagar hade de legat utanför en verkstad. Bakom en lastbil.

Då var det var jag som tappat dem  då jag steg ut ur bilen då vi förde vår snöskoter på upptorkning/lagning.  Också det en historia för sig. Man kan säga att klåperiet inte verkar ta slut i först taget hos oss.. .

Det här inlägget postades i Blablahaa, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

